آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع)
سرخط خبرها

کتاب «خاتون و قوماندان» به ۸۵اُمین تجدید چاپ رسید | روایتی برای خون‌شریکی دو ملت

  • کد خبر: ۲۱۶۲۴۷
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
کتاب «خاتون و قوماندان» به ۸۵اُمین تجدید چاپ رسید | روایتی برای خون‌شریکی دو ملت
جشن امضای ۸۵اُمین چاپ کتاب خاتون و قوماندان در کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره)، امروز، ۱۹اسفندماه میزبان همسر  شهید، خانواده شهدای فاطمیون و اصحاب رسانه بود تا جشن امضای ۸۵امین چاپ کتاب خاتون و قوماندان برگزار شود. کتاب خاتون و قوماندان نوشته مریم قربان‌زاده، روایت زندگی ام‌البنین حسینی همسر شهید علیرضا توسلی معروف به (ابوحامد) فرمانده لشکر فاطمیون است.

کتاب «خاتون و قوماندان» به ۸۵امین تجدید چاپ رسید | روایتی برای خون‌شریکی دو ملت
مدیر انتشارات ستاره‌ها در ابتدای این برنامه گفت:

کتاب خاتون و قومندان به چند علت نقطه عطف ادبیات استان است چراکه تنها کتاب رسمی است که به صورت رسمی تقریظ حضرت آقای خامنه‌ای بر آن انجام شده است. این نخستین کتابی است که در ادبیات انقلاب درباره یک شهید مدافع حرم نوشته شده است.

طی این مدت کوتاه نیز ۸۵ تجدید چاپ، یک اتفاق منحصر به فرد است. این کتاب در ۱۰ ماه توانست به این میزان چاپ برسد. ویژگی بعدی این است که حدود ۸۰۰۰ کتاب به صورت ارگانی خریده شد. اما مابقی این کتاب را مردم خریداری کردند که این یک حسن است.

سجاد جلینی افزود: غربتی که همراه این کتاب است، مربوط به استان ما بود. چرا این کتاب در استان خودمان مظلوم بود؟ اینکه آقایان و مسئولان پای کار حمایت از این کتاب نیامدند در استان خراسان رضوی نکته حائز توجهی است. امروز رونمایی از سه ترجمه این کتاب نیز انجام خواهد شد. این کتاب به پشتون، اردو و ترکی استانبولی ترجمه شده‌اند. همچنین نسخه صوتی این کتاب نیز در دسترس قرارگرفته است که امروز از آن رونمایی خواهیم کرد.

به این مقام مفتخریم

در ادامه  همسر شهید ابوحامد فرمانده لشکر فاطمیون خاطرنشان کرد: بازخوردهای مختلفی از این کتاب دریافت کردیم و این میسر نبود مگر با خلوص نیت شهدا و نگاه ویژه حضرت زینب (س). این اتفاق بزرگ و این توجه الهی رزق من بود که خدارا شاکرم از آن بابت. ما خدارا شاکریم که مردانمان در جبهه مقاومت و محافظت از حریم الله سربازی حاج قاسم را کردند. خلوص نیت شهدا موجب ترویج فرهنگ شهادت می‌شود و البته در راستای آن نیز موجب هم‌بستگی دو ملت ایران و افغانستان.

ام‌البنین حسینی افزود:  خواهشم این است که هرزمان حس کردید در تولیدات محتوا، کاری از ما بر می‌آید و می‌توانیم کمکی انجام دهیم، بدانید با تمام وجود ما در آماده باش هستیم.

سانسورمان کردند، هیچ‌کس هم حمایتمان نکرد

کارگردان سینما و تلویزیون در ادامه گفت: متاسفم برای ظرفیت‌هایی که درحال نابود شدن هستند. یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌هایی که پشت جلسات ظاهر پسند دارد از دست می‌رود ظرفیت فاطمیون است. آیا تمام آن کار‌هایی که انجام می‌دهیم برای مخاطب و آنچه انجام می‌دهد کافی است؟

هادی حاجتمند بیان کرد: در جریان ساخت فیلم مدیترانه، ۴۰ صفحه از فیلمنامه من سانسور شد و هیچ‌کس نیامد بگوید این مورد تایید ماست. صحنه‌هایی که ما قراربود درمورد بحران آب در سوریه نشان دهیم در پیچ و خم اداری گیر کرد و دیده نشد. امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد و بگذارد ظرفیت‌های ارزنده ما کور نشود. اما به لطف نفس همین شهدا مثل ابوحامد، ما اینجا هستیم و خادمی می‌کنیم.

وقتی هنر و ادبیات نفاق را سرکوب کرد

شاعر و نویسنده افغانستانی نیز در ادامه این برنامه گفت: مفهوم خون‌شریکی یک مفهوم بسیار مهم است که در این کتاب گفته و به آن پرداخته شده است. در تمام تاریخ ایران و افغانستان در تنها زمانی که این دو ملت کنار هم برای یک هدف جنگیده‌اند همین مسئله محافظت از حرم است.

محمدکاظم کاظمی افزود: در اینجا باید از سرور رجایی یاد کرد که بنیان‌گذار این روش در ادبیات مکتوب ما بوده است؛ در کتاب رخش لیلی تا جزیره مجنون. کتاب‌هایی مثل دوربرگردان که به فرمانده سلیمان می‌پردازد نیز یکی از کتاب‌های مهم درباره فاطمیون است که می‌تواند مورد نظر قرار بگیرد.

ما و همه آن‌هایی که با حق هم‌دل هستند

در پایان سردار علی‌اکبر افراسیابی، جانشین فرمانده سپاه امام رضای مشهد ضمن تقدیر از هنرمندان و خانواده شهدا تاکید کرد: این شعر‌ها و ادبیات ما خودش نوعی جهاد تبیین است. بهترین میان ما به گفته قرآن با تقواترینمان است، این یعنی ما از خون با یکدیگر شریک هستیم. آن هم نه تنها با ملت افغانستان که با تمام دل‌هایی که از حق پشتیبانی می‌کنند. ما از اتفاقاتی که شاهدش هستیم چنین درسی می‌گیریم که جبهه مقاومت هرروز دارد بزرگ‌تر می‌شود. امروز اتحاد است که موجب ترس و وحشت دشمن می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->